خمیردندان

خمیر دندان طبیعی ، خمیر دندان روزانه ، خمیر دندان سفید کننده

خمیردندان

خمیر دندان طبیعی ، خمیر دندان روزانه ، خمیر دندان سفید کننده

  • ۰
  • ۰

همه ما به دنبال داشتن دندان های سفید و لبخندی هالیوودی هستیم و برای رسیدن به این هدف به دنبال راه حل­های مختلف، از خمیردندان و ژل­های سفیدکننده گرفته تا استفاده از لیزر و  سفیدکننده های خانگی هستیم. اما کدام یک از این روش­ها برای ما مناسب­تر است؟ این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد، من جمله: سطح سلامت لثه­ های شما، تعداد پرکردگی ­های سفید و میزان تغییر رنگ دندان های شما.

عوامل تغییر رنگ دندان­ها

با افزایش سن، رنگ دندان­ ها به طور طبیعی به سمت تیرگی می­ رود. علل آن هم درونی و هم بیرونی است. علل درونی شامل پوسیدگی دندان، ترمیم، آسیب­ها و استفاده از برخی انتی بیوتیک­ها دردوران کودکی و علل بیرونی شامل خوردن غذاهای دارای تنین مانند قهوه، چای، شراب قرمز، هویج و پرتقال می باشد. استعمال دخانیات نیز عامل بسیار مهمی  در زرد شدن دندان­ ها است.

راه­ های داشتن دندان های سفید

  • مراجعه به متخصص

موادی ­که دندانپزشک شما جهت داشتن دندان های سفید به شما توصیه میکند، از تمامی موادی که شما از مغازه یا به صورت آنلاین می­خرید قوی ­تر است.

ژل­های سفیدکننده مورد استفاده دندانپزشکان معمولا دارای 25% تا 40% هیدروژن پروکسید می­باشد. هیدروژن پروکسید ماده­ایست که رنگ دندان­های شما را تغییر می­ دهد.

ژل­ها ی سفید کننده معمولا به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی دندان باقی می­ ماند. گاهی اوقات دندانپزشکان از نورهایی بر روی دندان استفاده می­ کنند تا سرعت فرایند را افزایش دهند (هرچند که تحقیقات نشان داده این نورها زیاد تاثیرگذار نیستند). به طور متوسط تاثیر این سفیدکننده ­ها بعد از گذشت 45 دقیقه نمایان می­ شود.

  • استفاده از سفیدکننده ­های موجود در داروخانه­ ها

شما می­توانید با قیمتی مناسب تر از نوارها یا خمیردندان­ های سفید کننده استفاده کنید. هرچند که پیشنهاد می­شود قبل از خرید این محصولات با دندانپزشک خود مشورت کنید. خمیردندان­های سفیدکننده به منظور از بین بردن لکه­ های دندان طراحی شده­اند و از این طریق دندان­های شما را درخشان­تر می­کنند اما رنگ دندان­ها را تغییر نمی­دهند.

برخی از این خمیردندان­ها حاوی مقادیر کمی پروکسید هستند، اما این مقدار به منظور تغییر رنگ دندان کافی نیست. چنانچه دندان­های خود را توسط متخصص سفید کرده ­اید، این محصولات به حفظ سفیدی دندان­ها کمک می­کنند. هنگام خرید حتما به وجود فلوراید در خمیردندان دقت کنید.

  • روش­های طبیعی سفیدکردن دندان­ها

برخی از این روش­ ها عبارتند از استفاده از روغن (روغن کنجد، نارگیل و زیتون) در دهان به منظور از بین بردن­ باکتری­ های موجود در دهان. یکی از بهترین روش­های جهت سفید کردن دندان­ها، پرهیز از خوردن غذاهایست که موجب تغییر رنگ دندان­ ها می­شود. موادی مانند قهوه، چای و سودا. البته این امر بدین معنا نیست که باید این مواد را کنار بگذارید بلکه این مواد را به اندازه مصرف کنید و همچنین دهان خود را بعد از خوردن این مواد غذایی با آب بشویید تا احتمال اثر گذاری بر روی دندان­ها را کاهش دهید.

حفظ سفیدی دندان­ها

برایداشتن دندان های سفید ، باید آن­ها را هر 6 ماه یا سالی یکبار سفید کنید تا رنگ مطلوب شما حفظ شود. بعد از سفیدکردن دندان ­ها و به منظور حفظ سفیدی آن­ها از استعمال دخانیات خودداری کنید و مصرف موادی که باعث تغییر رنگ دندان­ می­ شوند را محدود کنید.

توصیه آخر

در آخر با وجود اینکه همه ما به دنبال داشتن لبخندی هالیوودی هستیم، اما دندانپزشکان با بلیچ کردن زیاد دندان­ها موافق نیستند. همچنین چنانچه دندان­های شما از سفیدی چشم­هایتان، سفیدتر باشد، ظاهرشما غیر طبیعی خواهد شد و مطمئنا شما چنین چیزی را نمی خواهید

  • ۹۹/۰۹/۰۳
  • مجید پورسادات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی