خمیردندان

خمیر دندان طبیعی ، خمیر دندان روزانه ، خمیر دندان سفید کننده

خمیردندان

خمیر دندان طبیعی ، خمیر دندان روزانه ، خمیر دندان سفید کننده

  • ۰
  • ۰

بهترین روش نگهداری مسواک

نگهداری مسواک نیاز به دقت بالایی دارد. همواره باید بهترین روش نگهداری مسواک را استفاده کنیم. اگر بدون دقت به محل نگهداری مسواک و بهداشت آن همچنان مسواک خود را استفاده می کنید باید بدانید که در معرض ابتلا به صدها بیماری کشنده هستید.

بدترین مکان ها برای نگهداری مسواک

نزدیک به بچه های کوچک

کودکان هر چیزی را در دهان خود قرار می دهند، زیرا آن ها کنجکاو و هیجان زده هستند تا زندگی را کشف کنند. مهم است که مسواکتان را دور از دسترس کودکانتان قرار دهید تا از اتفاقات بدی مانند خفگی یا بیماری آنها جلوگیری کنید.

بهترین روش نگهداری مسواک
بهترین روش نگهداری مسواک

کنار توالت

شما می دانید که باکتری ها در دستشویی پیدا می شوند، بنابراین مسواک خود را نزدیک به آن نگذارید که باعث آلودگیشان شود. حتی مسواک در پیشخوان دستشویی هم می تواند آلوده کننده باشد. شما می توانید درپوش توالت را زمانی که استفاده نمی کنید، بگذارید.

کنار سطل زباله

از گذاشتن مسواکتان کنار سطل زباله خودداری کنید. مانند دلایلی که در مثال های دیگر توضیح دادیم. ذرات می توانند مسیر خود را به مسواک شما پیدا کنند و منجر به ورود باکتری بیشتری شوند. آن را دور از سطل آشغال نگه دارید، چون ما همه غذا، آشغال و چیزهای کثیف را در آن می ریزیم.

کنار ظرفشویی

سینک ظرف شویی آشپزخانه ما محل شستن و پاک کردن کثیفی و باکتری ها و غذا است. اگر مسواک خود را کنار ظرف شویی آشپزخانه رها کنید. به طور بالقوه از باکتری ها برای رسیدن به مسواک خود استفاده می کنید. اگر دندان های خود را در آشپزخانه می گذارید، بهتر است که یک روکش برای مسواک خود بگذارید یا مسواک را در یک کشو قرار دهید.

نزدیک به حیوان خانگی خانواده تان

ما حیوانات را دوست داریم، اما مسواک خود را نباید کنار آنها قرار دهیم، زیرا آنها میکروب ها و باکتری های زیادی را حمل می کنند و می توانند برای سلامتی شما بد باشند. علاوه بر این، بسیاری از حیوانات خانگی سعی در بازی کردن، خوردن یا جویدن مسواک دارند و فکر می کنند که این یک اسباب بازی است.

حتما بخوانید:

هاماملیس چیست و چه تاثیراتی در سلامت دهان و دندان دارد؟

بهترین روش نگهداری مسواک

شستن مسواک

بعد از هر بار مسواک زدن حتماً به طور کامل مسواک خود را شستشو کنید تا تمام خمیر دندان باقی مانده بین آن پاک شود.

از آن جایی که باکتری ها تمایل زیادی به محیط های مرطوب دارند پس سعی کنید مسواک خودتان را همیشه خشک نگه دارید. توصیه می شود بعد از مسواک زدن از درپوش مسواک استفاده نکنید زیرا درپوش امکان خشک شدن مسواک را نمی دهد و آن را مرطوب نگه می دارد و با اینکار رشد باکتری ها بر روی مسواک تسریع خواهد شد.

قرار دادن مسواک به صورت عمودی

بهترین روش نگهداری از مسواک قرار دادن آن به صورت عمودی است. مسواک خود را هرگز روی یک سطح نگذارید. برای اینکار می توانید از یک لیوان استفاده کنید و مسواک خود را درون آن قرار دهید.

از مسواک دیگران استفاده نکنید

مسواک یک وسیله کاملا شخصی می باشد و هرگز نباید از مسواکی که دیگران استفاده کردند، استفاده کنیم. و همچنین نباید به دیگران نیز این اجازه را بدهیم تا از مسواک ما استفاده کنند. البته معمولا همه افراد این مورد را رعایت می کنند!!

عوض کردن منظم مسواک

حتی المقدور سعی کنید به طور منظم هر چند وقت یک بار مسواک خود را تعویض کنید. زیرا شما هرچقدر هم در نگهداری آن رعایت کنید، باز هم تعدادی میکروب و باکتری روی آن می نشینند و همچنین برس های آن نیز به مرور ازبین می روند و ناکارآمد می شوند. توصیه می شود حداقل هر سه ماه یک بار از مسواک جدید استفاده کنید.

چند وقت به چند وقت باید مسواک عوض شود

بهترین روش برای کاهش میزان باکتری مسواک این است که به طور مرتب، مسواکتان را عوض کنید. انجمن دندانپزشکی امریکا توصیه کرده که هر ۳ تا ۴ ماه یک بار، مسواک خود را تعویض کنید. اگر موی مسواک فرسوه شده و یا بیمار هستید و یا دارای سیستم ایمنی ضعیفی هستید، به طور مرتب باید مسواک خود را تعویض کنید. اگر دارای مسواک برقی هستید، سر مسواک خود را عوض کنید.

  • ۹۹/۱۲/۲۳
  • مجید پورسادات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی