خمیردندان

خمیر دندان طبیعی ، خمیر دندان روزانه ، خمیر دندان سفید کننده

خمیردندان

خمیر دندان طبیعی ، خمیر دندان روزانه ، خمیر دندان سفید کننده

  • ۰
  • ۰

مسواک دستی
رایج ترین شکل مسواک موجود در خانه ها به طور معمول مسواک دستی است. چهار وجه متمایز کننده مسواک های دستی عبارتند از: سختی مویه مسواک، فرم سری مسواک، الگوی مویه مسواک و طراحی دسته. برای اکثر قریب به اتفاق مردم، مسواک با موی نرم راحت ترین و مطمئن ترین انتخاب خواهد بود. بر اساس میزان فشار دستان در هنگام مسواک زدن، مسواک های دارای برس سخت ​​و سفت می توانند به لثه ها، سطح ریشه و مینای دندان آسیب زده و یا از آن محافظت کنند.

مسواک و خمیر دندان
میزان سختی مویه یا برس مسواک دستی
مسواک دارای موی نرم برای اکثر افراد مناسب است، اما مسواک های با موی متوسط ​​و محکم نیز موجود است. مزیت استفاده از مسواک سخت تر این است که مانع از شکل گیری پلاک می شوند و در مواردی که پلاک دندانی شکل گرفته به کاهش آن کمک می کند. اما اگر در انتخاب مسواک به میزان فشار دست بر دندان ها توجه نشود، ضخامت بیش از اندازه برس ممکن است لثه ها را تحریک و حتی مینای دندان را از بین ببرد. در بسیاری از موارد حساسیت های دندانی، ناشی از سختی بیش از حد برس بر دندان ها است.
مسواک و خمیر دندان

شکل سری مسواک دستی و مزیت انواع
سری مسواک های دستی به شکل متداول گرد یا مربعی هستند. از نظر انجمن دندانپزشکان مسواک های بیضی شکل و گرد از طراحی مناسب تری برای تمیزکردن فضای پشت و پهلوی دندان های آسیاب دارند.

مسواک و خمیر دندان

مسواک و خمیر دندان
الگوی مویه برس مسواک دستی
چندین الگو مختلف مویه برس مسواک دستی وجود دارد که در تمیز کردن دندان ها موثر است. انواع معمول آن شامل مویه های موج دار، کراس شکل، مخروطی و مویه های دایره شکل صیقل دهنده و پولیشی می باشد. در انتخاب مویه ها باید مطابق نظر دندانپزشک تصمیم گیری شود و میزان طراحی منطبق با رضایت فرد می بایست در نظر گرفته شود.

مسواک و خمیر دندان
طراحی دستگیره مسواک دستی
چهار طرح اصلی دسته مسواک های دستی شامل مسواک های صاف بی زاویه، دسته های زاویه دار، بدون لغزش و انعطاف پذیر است. دسته مسواک با طراحی مناسب، به راحتی دسترسی به هر سطح دندان از جمله پشت دهان را آسان می کند.

مسواک و خمیر دندان
مسواک های دستی اکولوژیکی
مسواک های دستی از نوع اکولوژیک با استفاده از مواد زیست محیطی به مراتب اثرات مخرب کمتری برای اکوسیستم دارند. با طراحی دسته های چوبی بامبو و سری های قابل تعویض از تولید مضاعف پلاستیک جلوگیری می کنند و باعث کاهش آلودگی محیطی می شود. از آنجا که بیشتر افراد امروزه از مسواک های ساخته شده از پلاستیک استفاده می کنند، جایگزینی این مسواک در ابعاد وسیعی از افزایش آلودگی جلوگیری می کند.

  • ۹۹/۰۸/۱۵
  • مجید پورسادات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی